.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تراکم افطارهاي سياسي فرهنگي ...
بازار افطارهاي خانوادگي و گروهي در شب هاي ماه رمضان بسيار داغ است آن چنان که بسياري به علت دعوتهاي همزمان در چندين مراسم امکان حضور نمي يابند. بسياري از خانواده ها ضيافت افطاري خود را به شکل فاميلي برگزار مي کنند. ترجيع بند صحبت اين مراسم ها بعد از ديدن سريال هاي تلويزيوني از جمله سريال بزنگاه، گلايه از گراني و شکسته شدن ...
تراکم افطارهاي سياسي فرهنگي ...

بازار افطارهاي خانوادگي و گروهي در شب هاي ماه رمضان بسيار داغ است آن چنان که بسياري به علت دعوتهاي همزمان در چندين مراسم امکان حضور نمي يابند. بسياري از خانواده ها ضيافت افطاري خود را به شکل فاميلي برگزار مي کنند. ترجيع بند صحبت اين مراسم ها بعد از ديدن سريال هاي تلويزيوني از جمله سريال بزنگاه، گلايه از گراني و شکسته شدن کمر مردم است. کشاورزان از بحران خشکسالي، کارمندان از فقر مالي و بازاريان از کسادي سخن مي گويند. آنها فرصتي پيدا ميکنند تا درد دلهاي خود را بازگو کنند. اما در کنار افطارهاي خانوادگي ضيافتهايي برگزار ميشود که بسيار متفاوت است و بايد از آنها تحت عنوان افطاريهاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي نام برد.

پنج شنبه 28 شهريور 400 تن از رزمندگان، سرداران و پاسداران بازنشسته ي سال هاي دفاع مقدس در حوزه علميه امام خميني افطار خود را همراه با آيت الله نورمفيدي صرف کردند و در آغاز هفته دفاع مقدس خاطرات دوران جنگ را زنده کردند. يکي از سرداران جنگ که جزء برگزارکنندگان اين مراسم بود، علت برپايي اين ضيافت را تجديد پيمان با آرمان هاي امام خميني اعلام کرد.

در همين شب ده ها شاعر اهل بيت در ضيافت افطاري موسسه فرهنگي ميرداماد شرکت و بعد از صرف افطار اشعار خود را در مدح و ثناي ائمه اطهار قرائت کردند. علاوه بر اين طلاب حوزه علميه امام خميني، اعضاي دفتر و بخش هاي مختلف مربوط به آيت الله نورمفيدي در مهماني افطار حوزه علميه شرکت کردند.

دفتر آيت الله صانعي هم در هفته گذشته ميزبان جمعي از فعالان فرهنگي و اجتماعي استان بود که در آن مسايل مربوط به مرجعيت و پيشينه تشيع در منطقه مطرح شد.

نشست جمعي از فعالان فرهنگي و مطبوعاتي در يومالشک (روز سي ام شعبان) با حضور دکتر رشيدي برگزار شد و حاضران اولين افطار را آنجا صرف کردند. در اين نشست اقتصاددان برجسته گرگاني ديدگاه هاي خود را مطرح و به سئوالات حاضران جواب داد. اين مراسم توسط عبدالناصر مهيمني مدير گرگان رسانه برگزار و در نشريات محلي از جمله سليم انعکاس يافت.

اما اکبر پريچهر مسوول کانون حزب الله گرگان در چهارشنبه هفته گذشته ميزبان جمعي از فعالان سياسي به همراه سران جبهه اصلاح طلب استان (اتحاديه انجمنهاي اسلامي، حزب اعتماد ملي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، کانون حزب الله و حزب مشارکت ...) و جمعي از روحانيون و نيز فعالان جنبش زنان و همچنين برخي از اعضاي شوراي شهر گرگان بود. آنها بعد از صرف افطار به بحث و تبادل نظر پيرامون انتخابات رياست جمهوري پرداختند. اگرچه خبري رسمي از اين نشست مخابره نشده است، اما يکي از شرکت کنندگان محور بحث را انتخابات رياست جمهوري دانست و فقط گفت: اصلاح طلبان گلستاني خواستار معرفي کانديداي واحد شدند و اظهار اميدواري کردند دوستان در تهران به تفاهم برسند.

در همين حال پنج شنبه 28 شهريور شاخه جوانان حزب مشارکت گلستان ضيافت افطاري خود را در شهر آق قلا برگزار کرد. در اين جلسه هم انتخابات رياست جمهوري و لزوم ورود خاتمي به عرصه انتخابات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. پيش از اين هم اصلاح طلبان استان با حضور رجبعلي مزروعي نماينده مجلس ششم و مرتضي مبلّغ معاون سياسي وزارت کشور در دولت اصلاحات به هم انديشي درباره حضور خاتمي در انتخابات پرداختند. جلسه در آرامش کامل برگزار شد و اين در حالي بود که چند روز پيش از آن جلسه سخنراني محمدرضا خاتمي در محمديه شريف موسوي با دستور گرزين فرماندار گرگان لغو شد و اعضاي حزب مشارکت مجبور شدند سخنراني خاتمي را در سالن حزب مشارکت و البته همراه با شور و حال بيشتري برگزار کنند. و اما اين اعتراض گسترده اصلاح طلبان و پيگيري آنها از جمله ديدار با فتح الله نوري بود که باعث شد جلسه هم انديشي اصلاح طلبان براي حضور خاتمي با آرامش برگزار شود.

کانون نوانديشان گلستان (مکتب علي ع) هم مجمع عمومي ساليانه خود را همراه با ضيافت افطار برگزار کرد که در آن فعالان فرهنگي و سياسي استان حضور داشتند.

در شهر گنبد اما جمعي از هواداران حضور قاليباف در انتخابات با برگزاري مراسم افطاري، تلاشهاي خود را شروع کردند.

در همين حال مهمانيهاي افطاري ديگري هم در سطح شهر گرگان برگزار شد. انجمن خيريه بانوان سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مراسم افطاري خود را در محل جديد انجمن برگزار کرد.

در ستاد جهيزيه استان نيز ضيافت افطاري ماه مبارک رمضان برگزار شد. در اين مراسم ميزبانان از جمله انتصاري مديرکل سنت گراي اوقاف و عبدالله شاهيني مديرکل اصلاح طلب دفتر اجتماعي و انتخابات استانداري در عصر خاتمي سخنراني کرده و بر پويايي نهادهاي خيريه مردمي تاکيد کردند.

اما يکي از کارهاي جالب توجه در شهر گرگان برگزاري مهماني افطار در امام زاده عبدالله است. در اين مراسم بدون دعوت رسمي، بسياري از افراد ـ که عموماً از اقشار پايين جامعه هستند ـ حضور پيدا ميکنند. يکي از برگزارکنندگان مراسم ميگويد: هزينه افطاري به وسيله خيرين تأمين و توسط هيئت امناي امامزاده تدارکات لازم انجام ميگيرد. به گفته وي همگان ميتوانند در افطار امام زاده حضور پيدا کنند چنانچه برخي شب ها قريب به يک هزار نفر در اين ميهماني بي ريا حضور مي يابند.

برگزاري ضيافت افطاري در ديگر شهرها و روستاهاي استان هم ادامه دارد. برخي خبرها حاکي از آن است که در هفته جاري مهمانيهاي افطار همچنان برپا خواهد بود، چنانچه مسوولان اداره کل ارشاد هم ضيافت افطاري با حضور مديران مسوول برگزار خواهند کرد. علاوه بر اين موسوي لاري وزير کشور دولت خاتمي نيز مهمان دفتر آيت الله العظمي صانعي خواهند بود./
هفته نامه سلیم


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.